Çekirge Mahallesi’nde bulunan Sultan I. Murad Hüdavendigâr Camii ve Türbesi’nde düzenlenen anma programına Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydın’ın yanı sıra protokol üyeleri, siyasi parti temsilcileri ve çok sayıda vatandaş katıldı. Kur’an-ı Kerim tilavetiyle başlayan programda Sultan I. Murad Hüdavendigâr ve tüm şehitlerin ruhuna dualar okundu. Türbe ziyaretiyle devam eden programda katılımcılar, Osmanlı’nın büyük hükümdarını rahmet ve minnetle andı. Mehteran takımının seslendirdiği marşlar ise tarihi atmosferi güçlendirerek anma programına ayrı bir anlam kattı.Programda konuşan Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydın, “Sultan I. Murad Hüdavendigâr, Osmanlı Devleti’nin beylikten cihan imparatorluğuna uzanan yolunu açan, Balkanlar’da asırlar boyunca kalıcı bir medeniyet kurulmasına öncülük eden büyük bir komutan, padişah ve hükümdardır. Bu vesileyle Sultan I. Murad Hüdavendigâr’ı rahmet ve minnetle anıyor; onunla birlikte vatan uğruna can veren tüm aziz şehitlerimizi saygı ve rahmetle yad ediyoruz” ifadelerini kullandı.
Bursa
Yayınlanma: 26 Haziran 2026 - 17:16
Sultan I. Murad Hüdavendigâr Osmangazi'de Dualarla Anıldı
Bursa’nın asırlardır yaşattığı tarih ve medeniyet mirası, Osmangazi Belediyesi’nin düzenlediği anlamlı programla bir kez daha gelecek nesillere taşındı. Osmanlı Devleti’nin üçüncü padişahı, adaleti, devlet yönetimindeki başarısı ve fetihleriyle tarihe damga vuran Sultan I. Murad Hüdavendigâr, vefatının 637’nci yıl dönümünde düzenlenen törenle dualar eşliğinde anıldı.
Bursa
26 Haziran 2026 - 17:16















