Sağlık Bakanlığı Sağlık Hizmetleri Genel Müdürü Hasan Basri Velioğlu, önceki günlerde TBMM Genel Kurulunda kabul edilerek yasalaşan Sağlıkla İlgili Bazı Kanunlarda ve 663 Sayılı Kanun Hükmünde Kararnamede Değişiklik Yapılmasına Dair Kanuna ilişkin açıklamalarda bulundu.Velioğlu, canlı organ nakillerinde Türkiye'nin dünyada ön sıralarda yer aldığını belirterek, "Maalesef vefat sonrası bağışla yapılan nakillerde dünyaya göre çok gerilerdeyiz. Oysa ülkemizde 30 bine yakın kişi hayata tutunmak için organ nakli bekliyor. İnşallah yeni düzenlememiz bu kişilere umut olacak." ifadesini kullandı.Düzenlemenin nakil bekleyen kişilere umut olacağına işaret eden Velioğlu, şunları kaydetti:"Vatandaşlarımız, artık e-Devlet ve e-Nabız üzerinden hızlı ve kolay bir şekilde organ bağışçısı olabilecek. 18 yaşını dolduran ve akıl sağlığı yerinde olan herkes organ bağışçısı olabiliyor. Gönüllük esasına dayanıyor. Kişi organ bağış noktasına gidip, iki tanık huzurunda form imzalayıp bağış kartı almak suretiyle organ bağışçısı oluyordu. Bu yönteme ilave olarak artık e-Devlet ve e-Nabız üzerinden organ bağışçısı olabilecek. Ayrıca, organ bağışçısı olduklarını hangi yakınlarıyla paylaşmak istediklerine de kendileri karar verecek. Yine vefatından sonra organları nakledilen bağışçıların eş ve birinci derece yakınlarına, organ nakline ihtiyaçları olması halinde, acil hastalardan sonra gelmek üzere, öncelik verilecek. Bu uygulama inanıyorum ki toplumsal dayanışmayı artıracak. "
Sağlık
Yayınlanma: 26 Temmuz 2025 - 10:08
Organ bağışı e-Devlet ve e-Nabız'dan yapılabilecek
Sağlık Hizmetleri Genel Müdürü Hasan Basri Velioğlu,
Sağlık
26 Temmuz 2025 - 10:08
İlginizi Çekebilir



















