Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Bozbey yönetimindeki BUSKİ, artan enerji, bakım ve altyapı maliyetlerini gerekçe göstererek su ve atık su bedellerine yüksek oranlı bir zam talebini Belediye Meclisi’ne sundu. Ancak, vatandaşın günlük yaşamına doğrudan etki edecek bu teklif, Meclis’te Cumhur İttifakı’nın karşı duruşuyla karşılaştı.
Toplantı sonrası açıklama yapan Yıldırım Belediye Başkanı Oktay Yılmaz, suya yapılan önceki indirimin “popülist” bir hamle olduğunu, şimdi ise o indirimin geri alınıp üzerine zam eklenmek istendiğini ifade etti. Yılmaz, zam oranlarının yüzde 50’yi, bazı kademelerde ise yüzde 100’ü bulduğunu belirterek, “Vatandaşın sırtına bu yükün yüklenmesini kabul edemeyiz” dedi.
Suya zam talebi reddedildi
Meclis oturumunda görüşülen düzenleme kapsamında, içme suyuna yüzde 30 oranında zam yapılması, atık su bedelinin ise yüzde 25-40 bandından yüzde 50’ye çıkarılması istendi. Teklifte ayrıca, 1 Temmuz itibarıyla 3 kademeli tarife sistemine geçilmesi planlandı. Ancak bu oranlar, özellikle dar gelirli vatandaşlar açısından ciddi bir yük anlamına gelince, AK Parti, MHP ve BBP grubunun oylarıyla teklif reddedildi.
Toplantı sonrası açıklama yapan Yıldırım Belediye Başkanı Oktay Yılmaz, suya yapılan önceki indirimin “popülist” bir hamle olduğunu, şimdi ise o indirimin geri alınıp üzerine zam eklenmek istendiğini ifade etti. Yılmaz, zam oranlarının yüzde 50’yi, bazı kademelerde ise yüzde 100’ü bulduğunu belirterek, “Vatandaşın sırtına bu yükün yüklenmesini kabul edemeyiz” dedi.













