Adana'da 16 katlı bina, patlayıcıyla yıkıldı
Adana'da deprem sonrası ağır hasarlı olduğu belirlenen Çukobirlik'e ait 16 katlı bina, 420 kilogram patlayıcı kullanılarak kontrollü şekilde yıkıldı.
Adana’nın Seyhan ilçesinde, 6 Şubat depremlerinin ardından ağır hasar aldığı belirlenen Çukobirlik’e ait 16 katlı yapı kontrollü yıkım yöntemiyle ortadan kaldırıldı. Turhan Cemal Beriker Bulvarı üzerindeki bina, uzun süredir kullanılmıyordu.
Yıkım öncesinde polis ekipleri geniş güvenlik önlemleri alarak bulvarı araç ve yaya trafiğine kapattı. Bölgedeki vatandaşların güvenliği için çevrede kontrollü alan oluşturuldu.
420 KİLOGRAM PATLAYICIYLA PLANLI YIKIM
Uzman ekipler tarafından yürütülen çalışmada, binanın taşıyıcı sistemine toplam 420 kilogram patlayıcı yerleştirildi. 1980 yılında inşa edilen ve yaklaşık 36 yıl aktif kullanılan yapının, iş makineleriyle yıkılamayacak derecede hasarlı olduğu belirtildi.
Yıkım sürecinin yaklaşık 3 aylık hazırlık aşamasından geçtiği ifade edildi. Kolon ve perde duvarlara açılan özel deliklere yerleştirilen patlayıcıların, simülasyonlarla belirlenen zayıf noktalara göre konumlandırıldığı aktarıldı.
“YIKIM YÜZDE 98 BAŞARILI” AÇIKLAMASI
Yıkım ekibinde yer alan Adana Alparslan Türkeş Bilim ve Teknoloji Üniversitesi öğretim üyesi Prof. Dr. Adem Ersoy, sürecin planlandığı şekilde ilerlediğini belirterek, “Hazırlanan rapora göre yıkım yüzde 98 oranında başarılı geçmiştir. Tüm izinler alınmış, güvenlik sağlanmış ve süreç kontrollü şekilde tamamlanmıştır” dedi.
KENTİN SİMGELERİNDEN BİRİYDİ
Yaklaşık 70 metre yüksekliğindeki yapının Adana’nın bilinen yapılarından biri olduğu ifade edilirken, kontrollü yıkımın ardından alanda enkaz kaldırma çalışmalarına geçileceği öğrenildi.